KARAMAN TİCARET BORSASI
MENU

Müstahsil Tescil Ücreti Nasıl Hesaplanır?

Müstahsil Tescil Ücreti = Brüt Tutar - (Stopaj + Bağkur) / 1000 X 2

Müstahsil listenizdeki toplam brüt tutardan stopaj ve bağkur kesintilerinin toplamı düşüldükten sonra kalan tutar bine bölünür çıkan rakam tescil ücreti olarak hesaplanır. Eğer Müstahsil tarihi 30 günü geçmişse Tescil ücretinin %50'si, tescil ücretine ilave edilerek gecikme ücretiyle birlikte tescil ücreti alınır.

Örneğin:

200 TL Tescil ücreti tutan bir müstahsil tescilinde 100 TL gecikme ücreti üzerine ilave edilerek 300 TL tescil ücreti alınır.

Fatura Tescil Ücreti:

Fatura Tescil Ücreti = KDV hariç 325.000 TL'ye kadar olan faturaların tescil ücreti %0,2'dir. 325.000 TL üzeri olan faturaların tescil ücreti 650 TL'dir.

Örneğin:

KDV hariç tutarı 150.000 TL olan bir faturanın tescil ücreti 300 TL'dir. KDV hariç tutarı 500 .000 TL olan bir faturanın tescili ise 650 TL üst limit olduğundan tescil ücreti 650 TL'dir. Bu hesaplama her bir fatura için geçerlidir. 

Uyulması Gereken Önemli Kurallar

Her ayın 26'sına kadar bir önceki ay kesilen müstahsil makbuzlarının listesi yapılarak borsada tescil yapılması gerekmektedir. Eğer ayın 26'sını geçerse zirai stopajı 2 katı hesaplayarak ilgili vergi dairesine tahakkuk edilmesi veya düzeltme beyanname verilmesi sonrasında tescil işleminiz yapılacaktır.

* 30 günü geçen müstahsillerde tescil ücretinin %50'si, tescil ücretine ilave edilerek hesaplanır. %50 gecikme ücreti alınır. 

* Müstahsil listesi yapılması zorunludur, kesilen müstahsil makbuzu bir adet dahi olsa ilgili liste beyan edilmesi gerekmektedir. 

* Tescil ücreti ödemesi, Tescil yapıldığı günde yapılması gerekmektedir. Vadeli ödeme işlemi yapılamaz. 

* Borsaya aidat borcu olan üyelerin tescil işlemi yapılamaz. Önce aidatın ödenmesi gerekmektedir.

* Satış faturası tescilinin yapılabilmesi için sistemdeki stok miktarının faturadaki ürün miktarını karşılaması gerekmektedir. Önce giriş sonra çıkış işlemi yapılır. 

ÖNEMLİ BİLGİ

01.01.2019 tarihi itibarı ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğinin Ticaret Borsaları için yapmış olduğu Ticaret Borsaları Otomasyon Sistemini (TİBOS) kullanacağımızdan dolayı yeni yıl itibarı ile firmanızın stoklarını gösterir evraklarınızın yeni yıl işlemlerinizden önce borsamıza getirilmesi gerekmektedir kontrol sağlandıktan sonra işlemleriniz yapılacaktır. Eğer stoklarınız yetersiz ise sistem satış işlemine izin vermeyecektir. 

Yeni Borsa yazılımında (TİBOS) her müstahsil tarihi sistem tarafından kontrol edilecek ve 30 günü geçmiş müstahsiller için gecikme ücreti yansıtacaktır. Gecikme ücreti ödememek ve yoğunluğa kalınmaması adına Müstahsil listesi yukarıda linkini verdiğimiz Excel kalıbını indirip, içerisine müstahsil bilgilerini doldurduktan sonra her ayın ilk haftası müstahsil listelerini göndermeniz tavsiye edilir. Çoklu satış faturası olan üyelerimiz için de fatura listesi excel dosyası örneğinin linki verilmiştir, link üzerinden excel kalıbını indirerek fatura bilgilerinizi excel dosyasına doldurup tarafımıza göndermeniz işlemlerinizin daha hızlı gerçekleşmesi için önemlidir. 

HANGİ YOLLAR İLE EXCEL DOSYASINI İLETEBİLİRİM?

(Tercihimiz) tescil@karamantb.org.tr >> Bu Mail adresini kullanarak Excel dosyanızı borsamıza iletebilirsiniz.